Foel en tamiyya nr. 10

Lieve vrienden en familie,

Het gaat hier goed! Het vertrek komt al weer steeds dichterbij en ik begin nu te beseffen wat ik hier allemaal ga missen. En naar aanleiding van deze realisatie heb ik maar besloten om me helemaal onder te dompelen ik alles wat heerlijk is. Zo hebben Anna en ik gister de beste sushi ooit gegeten en ben ik deze week zo’n drie keer uit geweest en niet eerder dan vier uur ’s ochtends gaan slapen. Ook nu zit ik met een brakke kop en hangende ogen dit verhaal proberen te schrijven, maar dat mag de pret niet drukken hoor!

We hebben de laatste tijd veel vrienden gemaakt, waarvan gelukkig ook Egyptische zodat we gedwongen worden Arabisch te praten. Toch is het contrast hier soms er vreemd. Zo heeft één van die jongens een moeder die een burka (niqaab) draagt, terwijl wij hem in de Cairo Jazz Club hebben ontmoet (wat nogal een goddeloze plek is) en hij met ons omgaat, zo onislamitisch als het maar kan. Maar ja volgens hem was alles geen probleem aangezien zijn moeder toch lui was en nooit het huis uitging..

Buiten alle sociale activiteiten komen nu ook de tentamens dichterbij. Over twee weken begint namelijk de week van het zwoegen, waarin we vier schriftelijke tentamens hebben en drie mondelinge/presentaties.

Nou, kort maar krachtig!

Liefs,

Fien

Reacties

Reacties

Hannah

Hey Fien,

Ik weet niet of je me nog kunt herinneren, maar ik ben n vriendin van Lieke en lees je verhalen altijd met veel plezier haha! Ik ga volgend jaar ook naar Cairo met Liek dus het is echt superleuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. :)
Geniet nog maar van je tijd daar en heel veel succes met je tentamens en mondelingen !

xx Hannah

Mirre

Hahaaha Precies Fien, dat zou ik ook maar lekker doen, goed genieten van al het moois, leuks ennn lekkers daar. Sushi mmmm heerlijk, daar had ik er ook wel eentje van willen proeven.
Maak je trouwens ook wel heeeel veeeel foto's??? Want ik verwacht natuurlijk wel als je weer terug bent dat jij een of andere Cairo-night organiseerd met allemaal mooie foto's (en uuhm ook allemaal lekkers??? :-D).
Leuk dat je ook Egyptichse vrieden hebt gemaakt!

Hee uuh.....??? Over twee weken begint de week van zwoegen?? Als U dan tentamens heeft moet U nu al zwoegen horw mevrouw ;-D hahaha.....
Nee hoor Fien :-)... Heel veel succes en ik zal een kaarsje voor je branden!

Dikke zoenen

Mirre

Oja...vergeet ik het weer te zeggen, maar we hebben je kaart ontvangen hoor!! En hij is echt prachtig ;-P. Wat wel leuk is, is elke keer als je ernaar kijkt zie je weer iets anders bizars hahaha.

Doeidoei

astrid

Hai Fien, tijdje geleden en je verhaaltje is maar kort :(. Begrijp t wel en je hebt het druk, met genieten vooral, dus dat is goed! Veel dank voor je lieve woorden op jullie kaart! Ik verheug me ook op jullie komst. Succes met je tentamens en daarna mag je weer genieten :). Dikke zoen

Marjan van Dongen

Ha Fien,

Leuk om te lezen dat het allemaal lekker gaat. De tijd vliegt inderdaad. Lijkt me toch erg raar om die verschillen in culturen zo dicht bij mee te maken.
En nu aan de studie ..... succes
Marjan

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!