Elimtihanaat nr.12

Lieve vrienden en familie,

Er is niet veel nieuw aangezien ik in mijn tentamenweek zit. Ik ga niet vertellen hoe mijn tentamens gaan, dan breng ik mezelf in een te moeilijk pakket van niet te positief en niet te negatief.

Morgen is de laatste dag van de tentamens, we sluiten af met het literatuur tentamen. Voor dit vak zullen we een artikel moeten lezen en daar vragen over beantwoorden, een soort begrijpend lezen. Daarbij moeten we ook een gedicht uit ons hoofd leren. Het is geschreven door een Palestijnse dichter die in de gevangenis zit terwijl hij verlangt naar terugkeren naar zijn moeder.

Ik heb vorige week weer eens paard gereden, ik ging met een Egyptische jongen die ik via de mensen uit Leiden had ontmoet. Hij wist iemand bij de piramides die volgens hem goede paarden hadden. Ik moet zeggen dat ik het niet helemaal met hem eens was. Ik was echt geschokt door de slecht toestand waarin die paarden allemaal verkeerde. De ene had allemaal open wonden, de ander was alleen maar een karkas en weer een ander kreeg een aframmeling van zijn eigenaar. Maar de paarden waar wij op gingen rijden waren nog wel enigszins toonbaar, dus daar gingen we. Al voor we in de woestijn waren zaten we in de volle galop over het asfalt. Iedereen moest snel uit de weg springen en sommige gaven ons zelfs applaus, wat ik allemaal in een flits langs me heen zag gaan terwijl ik met een klapperend jasje en zwaaiende haren voorbij stoof. Al snel waren we in de woestijn en konden we volluit.. Ik heb nooit geweten dat je zo hard kon gaan op een paard. Op een gegeven moment was er ook geen kunst meer aan, aangezien de rug van het paard helemaal stil bleef terwijl zijn benen als een razende doortrappelde. Ik moet zeggen dat een het een bijzonder gave ervaring was!

Anna en ik zijn nu nog bezig met leren, maar morgen gaan alle remmen los en zullen we een super duper coole PartY geven! Aangezien onze tentamens dan zijn afgelopen en ik jarig ben gaan we lekker feesten (insha’allah). Daar zal ik volgende keer meer over kunnen vertellen hopelijk.

Verder ben ik nogal uit het veld geslagen vanwege de realisatie dat Anna-Maria en ik komende dinsdag al uit ons appartement moeten. Ik woon dan gewoon niet meer in Cairo, ik heb dan geen adres meer.. Dat is zo ontzettend mega duper raar! Maar ja, ik kom er wel weer overheen.

Mijn lieve leuten, dit betekend natuurlijk dat ik jullie ook al weer snel zal zien, ik kijk er naar uit!

Lieve groet,

Fien

Reacties

Reacties

astrid

Hai lieve Fien. Veel succes met je tentamens en ik hoop het gedicht ook eens uit jouw mond te horen! Wat een wilde tocht ter paard! Ik wens je veel succes met je tentamens, een super coole party en leuke verjaardag en voor daarna nog een heerlijke tijd! A bientôt en liefs

peter

Nou fien, aan alles komt een eind, maar dit alles blijft voor jou altijd bestaan. Maak er een mooi slotakkoord van en kom heelhuids weer thuis uit die bijzondere en volledig andere wereld.

Karin

dag schat, heb een super cool of hot feestje! (mirre's feest in leiden was ook niet flauw!)
Wat is Elimtihanaat?
tot gauw zoens, karin

Arjan

Ha lieve Fien,
Bijgekomen van leren, examineren en uitjedakgaanieëren?
Draag je een helm op zo'n paard?
Kus en tot snel weer, Arjan

Anna-Maria

Dakloos in Cairo klinkt best zielig!!

Mirre

Zooo uuhm ik ben helemaal geschokt na het lezen dat jullie dinsdag hè ooh shit VANDAAG jullie appartement uit moeten??/ Hoe kan dat nou??? Waar ben je nu???

Die arme paardjes, ben je wel extra lief geweest voor die van jou? Vast wel.
Ik hoop dat je examens allemaal goed zijn gegaan.

Zooow en heb je het hele gebeuren van hier mee gekregen. Die Opa en Bonma hadden mij toch even een hartverzakking bezorgt... Maar GeLuKKiG is er een enigzins eind goed al goed, want het gaat door. Alleen helaas met een iets kleiner, Maar Wel Een Heel Gezellig, groepje. Hahaha Nou ik heb er in elk geval nog heel veel zin in.

Fien geniet van je laatste weekjes en ik ben zooo benieuwd naar al je verhalen en naar jou natuurlijk!
Dikke zoen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!