de rest van het MiddenOosten nr. zoveel

Lieve vrienden en familie,

Mochten jullie je niet afvragen waar ik ben, dan zouden jullie dat eigenlijk wel moeten doen, IK BEN NAMENLIJK OP DE COOLSTE PLEKKEN TER WERELD!! Ik zit op dit moment in een hotel in Petra, Jordanie, maar dat is niet waar de gaafste reis allertijden begonnen is (deze Egypte reis in zijn geheel natuurlijk niet mee gerekend). Allereerst was de tentamen week afgelopen en heb ik alles gehaald! Vervolgens moesten Anna en ik en de rest van de studenten even uitpuffen in Dahab, een klein dorpje aan de Rode Zee. We hebben een week lang geluierd, heerlijk gezwommen en gegeten en gebruind. Tussen al dit relaxen door hebben we ook nog de Mozes berg beklommen (waar Mozes met God praatte en de tien geboden heeft ontvangen) om de zonsopgang te bekijken en heb ik nog weer eens paardgereden en fantastisch gesnorkeld over de riffen van de Rode Zee. Op zich was deze reis al niet verkeerd, maar Anna en ik wilde ook nog graag de rode stad van Petra zien. En toen we eenmaal hadden besloten om door te trekken naar Jordaniebedachten we ons dat het toch ook wel noodzakelijk was het Heilige Land te bezoeken.. Dus trokken we naar Jaruzalem.. Ja.. Dat staat er echt, Ik Ben In Jaruzalem Geweest! Ik heb de weg gelopen die Jezus met zijn kruis heeft gelopen, ik heb een wens in de klaagmuur achtergelaten, ik heb geknield voor de plek waar Jezus is gestorven en ook op de plek waar hij is geboren (Bethlehem!), ik heb Israelische leger meisjes van mijn leeftijd gezien met enorme geweren, ik ben afgeblaft en ondervraagd bij de grens, ooh zoo veel fantastische verhalen. Diezelfde dag hebben we ook nog in de Dode Zee gedobbert waarna we de grens (te voet!) zijn overgestoken naar Jordanie. Vervolgens heerlijk geslapen na deze slopende dag en vanmorgen naar Petra vertrokken. Petra is een stad die uit roze rotsen is gehakt en echt prachtig is, dat vind ik niet alleen, want het is ook een van de nieuwe zeven wereldwonderen. We waren met een Amerikaanse tour mee vandaag, dus dat was ook de bron van vele lachbuien! Als die Amerikanen toch eens Nederlands spraken.. Gelukkig heb ik er ook nog even rond gegaloppeerd en nu zitten we in een heerlijk hotel met een zwembad en hebben we net heelijk gegeten. Ook nog eens een Jordaanse spa behandeling en dat is al het geweldige dat ik tot nu toe heb gedaan. Voor morgen staat de Wadi Rum nog op het programma, dit schijnt de mooiste woestijn van het Midden Oosten te zijn. Als het goed is gaan we hier een tour met een jeep doorheen maken, dus dat klinkt weer als een nieuw avontuur. Morgenavond zullen we weer in Dahab en dus Egypte zijn en vrijdag weer in Cairo. En daarna is het bijna afgelopen.. Ik kan nu afsluiten met:

Tot volgende week!

Heel veel liefs van een over enthousiaste Josephine (Fien is toch echt te ingewikkeld voor de Arabieren)

Reacties

Reacties

afra Engel

he dit klinkt allemaal heel geweldig. (flex)
wat een coole dingen heb je de afgelopen tijd meegemaakt.
(flex)
Ik mis je dol-dwaas-erg dus ik ben erg blij dat je over een week! al terug komt.

kus kus (ninja)

Arjan

Maar Fien bedenk 'Het zijn de kleine dingen die het doen, die het doen, het zijn de kleine dingen die het doen'.
Heerlijk als je zo weer terug bent. Wat een avonturen, dat haal ik nooooit meer in.
Kus Arjan

Lotte J

Woooooooaaw... Wat gaaf!! Wat maak je toch veel bijzondere dingen mee! Heb je foto's gemaakt van die plekken in Jaruzalem gemaakt? Gefeliciteerd met je tentamens, neem je 30 ec's mee naar huis? En geniet nog van alle leuke dingen!
Kus

Eveline

Fien!!!! Briljante verhalen! Moeten maar snel een familiedag plannen, want ben benieuwd naar de foto's. Geniet er heerlijk van!

Erik Knauff

Nichtje, ik lees je verslagen altijd met heel veel plezier!
Wellicht tot snel weer een keertje in Amsterdam

Karin

plotseling heb je ook nog de andere kant van het verhaal gezien, de Israelische kant en dus ook de Joods-Christelijke! dat is wel heel bijzonder.
Ik ben benieuwd hoe de woestijn van vandaag was! En dan ga je weer even naar 'huis', ik bedoel naar Cairo!
Tot over precies een week!

peter

Maar Fien, hoe krijg je dit allemaal voor elkaar?
Het lijkt wel een sprookje uit duizend en een nacht!
En dan ook nog al je tentamens gehaald, gefeliciteerd!
Nog een fijne laatste mooie week en dan succes met het weer wennen in dit kleinen, maar toch ook wel bijzondere, koude kikkerlandje!
SYS!

Discover Jordan Tours

Ook nieuwsgierig geworden naar dit fascinerende en meest veilige land van het Midden-Oosten? Het gedreven, internationaal georienteerde team van Discover Jordan staat voor u klaar om u een onvergetelijke reis te bezorgen die volledig aangepast kan worden aan al uw wensen. Slapen onder de sterren en paard- of kameelrijden in de Wadi Rum woestijn met de oorspronkelijke bewoners de bedoeienen, je laten overdonderen door de pracht van Petra of duiken in de Rode Zee? Geen probleem: www.discoverjordan.com of Discover Jordan Tours op facebook!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!